דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור התקשורת האישית: סגנונות תקשורת 

מאת    [ 21/12/2019 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1659 פעמים ]

אין ספק כי הצורך בתקשורת הינו בסיסי ונוכח בכל חלק וסיטואציה בחיים. אחת מן המטרות העיקריות של תקשורת היא להעביר מסר, רגש, מידע, רעיון, או צורך. אם כך, המרכיב החשוב ביותר בתקשורת אפקטיבית הוא היכולת לזהות את סגנון התקשורת של הלקוח, ולדעת כיצד לדבר באותו הסגנון כך שהמסר יעבור על הצד היעיל ביותר, וישרת את המטרה של המנהל והארגון כולו. בנוסף, סגנונות תקשורת למעשה מאפשרים לצוות העובדים והמנהלים לשפר את היחסים בניהם ואת התקשורת הבינאישית, וכמובן את הדינמיקה הקבוצתית.

בכל אינטראקציה משתתפים לכל הפחות שני אנשים. בעולם העסקים מדובר בדרך כלל בעובד או מנהל מול לקוח, או במנהל מול עובד, כאמור, תלוי בסיטואציה. התקשורת ביניהם יכולה להתבצע בכתב, בטלפון, וכמובן פנים מול פנים. אותו סגנון תקשורת בא לידי ביטוי גם בשפת גוף, טון דיבור, והבעת פנים. למידה של סגנונות תקשורת הינה חיונית במיוחד עבור ראשי צוותים, מנהלים, אנשי עסקים ועוד. כל מנהל חייב לדעת קודם כל מהו סגנון התקשורת שלו, ורק לאחר מכן לגשת ולזהות מהו סגנון התקשורת של הלקוח אשר נמצא מולו.

על ידי זיהוי של סגנונות תקשורת, יכול העובד או המנהל למעשה להתגבר על אי הבנות, מחסומים, או מחלוקות אשר יכולים לעלות בעת אינטראקציה ותקשורת בין אישית. כמו כן, מחקרים מראים כי ארגונים אשר משקיעים בלמידה של סגנונות תקשורת מצליחים לשפר את איכות והספק העבודה, ואף את רמת שביעות הרצון של קהל הלקוחות.

כאמור, למידה והכרה של סגנונות תקשורת מהווה כלי אפקטיבי ומעולה להעברת מסרים נכונה, הבנת האחר, שכנוע, וכמובן יצירה של תקשורת טובה ונכונה יותר. מדובר על יותר מזיהוי שטחי, אלא על כלי ממשי ופרקטי אשר משפר את התקשורת האישית, בין העובדים, מול הלקוחות, משפר יצירתיות ותפוקת עבודה, שיתוף פעולה, ואף מביא לשביעות רצון גבוהה יותר בקרב לקוחות. ארגונים ומנהלים אשר בוחרים ללמוד סגנונות תקשורת משפרים את תפקוד הארגון, את מערכות היחסים בין הקבוצות השונות ואת האסטרטגיה הניהולית. מדובר על קריטריונים חשובים במיוחד אשר מביאים לשיפור משמעותי בהכנסות הארגון והצלחתו.

לסיכום, סגנונות תקשורת מהווה כלי מרכזי שבאמצעותו ניתן לחלק את בני האדם לפי טיפוס התקשורת שלהם. סגנונות תקשורת מרכזיים יהיו סגנון תקשורת מטרתי, סגנון תקשורת אנליטי, סגנון תקשורת מקדם וסגנון תקשורת תומך. לימוד ותרגול של סגנונות התקשורת ייתן לך כלים ומיומנויות לעבוד טוב יותר, לתקשר טוב יותר, לנהל טוב יותר ולמכור טוב יותר!

יניב שנהב 


חברת iLEAD להדרכת אנשי מכירות מובילה בהדרכת מכירות, קורס מכירות וסדנת מכירות.


072-2500344 | www.iLEAD.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב